Wednesday, March 16, 2011

about kid again...

aku ada anak sedara....actually anak kepada kakak sedara aku la...nama die alia...die ni mmg banyak ckp n tanya...soalan die tu mmg sukar sgt nk jwab...sbb kite nk kena jawab soalan tu bg sama level dgn die n mudah untuk die faham...antara soalan die...

situasi 1.
alia : mak long kenapa gajah dalam tv tu warna pink n biru??
aku : sbb itu adalah kartun animasi..
alia :animasi tu ape?
aku : animasi tu benda yang boleh kita warna suka ati...
alia : .....(still xpaham n nk penjelasan lagi)
aku : hilang kata2...xtau nk jwab ape da...
mak aku : ok alia g amik pensil n kertas dtg kat nenda...alia lukis gajah...
alia : ok da siap..
mak aku : ok skrg alia warna gajah tu ikut warna ape yg alia nk..
(alia amik warna pink then die warna...)
mak aku : tgk ni alia warna gajah ni warna pink..ni la namanya animasi..
alia : owh ok alia paham...

situasi 2.
alia : mak long, kenapa dalam rumah ada lampu tapi dalam hutan xde
       lampu?
aku : sbb dalam rumah ade elektrik..dalam hutan xde..
alia : elektrik tu ape mak long?
aku : ..(terdiam xtau nk jwab ape)..aduh...aku terus lari g dapur..wat
       xtau je...hehehe

situasi 3.
alia : mak long mcm mana tv boleh keluar warna.?
aku : (xtau nk jwab ape)...alia dah2 tdo...da lewat da ni...hahaha

situasi 4.
aku : alia, alia tau x ape tu merdeka?
alia : merdeka tu 'flag' (sbb setiap kali merdeka mesti byk bendera)...
aku : (xterkata)...

situasi 5.
aku : alia mkn bg habis..nanti nasi menangis kalau kita xmkn die..
alia : nasi mana boleh menangis..die bukan manusia..
aku : boleh la..
alia : mak long tipu...
aku : mne de tipu...berdosa tau sape xabiskan mknan...ALLAH da bg
      rezeki tapi kita xhargai...kecian kat org yang lapar xdapat makan..
alia : ok2 alia habiskan
aku : bagus..

sbnarnya byk lagi..tapi aku xlarat nk letak...nanti aku masukkan lagi k..hehe...ini lah anak sedara aku yg mmg bg aku penin nk menjawab setiap soalan die...

alia n me

3 comments:

  1. dulu orange pun macam alia ..
    banyak tanye~
    soalan yang paling orange suke tanye kat mama orange..
    "baby datang dari mana?"..mama orange wat dunno je~

    ReplyDelete
  2. owh yeker...huhuhu...penin melayan kerenah die..hehe

    ReplyDelete

membilang hari......

Lilypie Kids Birthday tickers

The content presented here requires JavaScript to be enabled and the latest version of the Macromedia Flash Player. If you are you using a browser with JavaScript disabled please enable it now. Otherwise, please update your version of the free Flash Player by downloading here.


ShoutMix chat widget