Wednesday, February 16, 2011

Tuhan Berikan Aku Cinta

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta






mendalam betul lirik lagu ni....menusuk kalbu la....


Ya ALLAH kuatkanlah hati hambamu ni untuk hadapi dugaan dariMu ini Ya ALLAH...peritnya aku nk telan semua ini....terlalu perit sehingga aku rasa aku xmampu lagi untuk berdiri untuk menghadapi dugaan yang begitu hebat ini....lemah longlai kaki ku ini....parah hatiku ini...bagaimana aku nak senyum seperti sediakala....adakah aku mampu untuk untuk senyum seperti biasa....setelah aku mengumpul sehala kudrat dan semangat untuk memberitahu sesuatu yang ku pendam begitu lama....namun skrg mungkin ku xakan dapat memilikinya lagi...


Ya ALLAH....jika dia jodohku dekatkanlah aku dengannya Ya ALLAH.....permudahkanlah jalan kami berdua...aku juga ingin rasa bahagia seperti orang lain....jika tiada jodoh di antara kami berdua aku doakan die bahagia dan bertemu dengan jodoh yang baik....asalkan aku dapat melihat dia bahagia...aku juga akan turut bahagia....


cinta tidak boleh dipaksa....itulah hakikatnya....ia juga tidak akan terjalin andainya..cinta hanyalah disebelah pihak....hati ni da remuk sgt da ni....apabila bertemu 'adam'  yang kuharap menjadi milikku...aku diduga begini....Ya ALLAH peritnya....sebak...sedih...kecewa...semuanya bercambur baur menjadi satu perasaan yang sukar untuk dijleaskan....


aku hanyalah wanita biasa yang juga mempunyai perasaan dan hati....perasaan aku tulus....sukar untuk aku jatuh hati...namun bila aku sudah sayang akan ku cuba membahagiakan mu...andai ada jodoh diantara kita...akulah insan yang paling bahagia dan bertuah..namun jika tidak..aku doakan dikau bahagia disamping seseorang yang sah disisimu.....

1 comment:

  1. makcik.. sabar ye.. aku tak tahu apa yang jadi, tapi intipatinya mesti bertemakan kesedihan kan? kau ingat tak entry kau yang ada perkataan "cukuplah ALLAH sebagai pelindungku" ? kau refleksi balik dengan apa yang dah kau nyatakan dekat entry tu...

    ReplyDelete

membilang hari......

Lilypie Kids Birthday tickers

The content presented here requires JavaScript to be enabled and the latest version of the Macromedia Flash Player. If you are you using a browser with JavaScript disabled please enable it now. Otherwise, please update your version of the free Flash Player by downloading here.


ShoutMix chat widget