Wednesday, December 21, 2011

sebuah kehilangan....


2 hari lepas tgh aku ngan adik aku online..tiba-tiba aku terbaca satu status kawan adik aku yg mengatakan bhawa salah seorang rakan die lemas di desaru...lepas dari tu adik aku terus diam n xnk bkak fb..sbb rakan yg hilang tu adalah sahabat karib die...arwah lemas bersama abg arwah...yg lagi menyedihkan adalah mayat arwah sahabat adik aku masih hilang ketika itu....adik aku tidak lalu makan n tidak lena tido...aku yg tgk adik aku mcm tu pon dapat merasakan kesidahan yg sama...arwah adalah rakan sekelas adik aku serta tidur di sebelah katil adik aku....walaupon aku xpernah kenal arwah..namun begitu aku turut mertasakan sedih...bygkan org yg kta kenal dan rapat hilang dari pandangan kita dalam sekelip mata sahaja...ianya bukanlah sesuatu yg mudah untuk dihadapi...2 hari adik aku murung...setelah 2 hari usaha pencarian tubuh arwah dijalankan..alhamdulillah arwah dijumpai 212km daripada tempat kejadian....ianya dikenalpasti oleh ibu arwah melalui tanda lahir arwah sebab muka arwah n tubuh dah berlainan...berat sungguh dugaan buat keluarga arwah kerana kehilangan kedua2 anak lelaki sekali gus...aku harap parent arwah kuat untuk menghadapi semua ini...

buat adik,
along tau adik sedih...kalau adik teringatkan arwah sedekahkan al-fatihah pada die...kalau adik dan kawan2 adik terus bersedih..ia akan menyeksa arwah...relakan die pergi dgn tenang...doakan die aman di sana....

bila kejadian ni berlaku..baru aku sedar bahawa aku takut...aku takut kehilangan org yg sentiasa ada disisi aku...yg sentiasa menyokong aku...aku tau mcm mana pon aku akan kena hadapinya juga...dan aku harap aku tabah untuk hadapinya...ya ALLAH kuatkanlah hambanmu ini...

takziah buar keluarga arwah... :(

1 comment:

  1. typo banyak sgt. please please please please double check before post sumthing. haha

    ReplyDelete

membilang hari......

Lilypie Kids Birthday tickers

The content presented here requires JavaScript to be enabled and the latest version of the Macromedia Flash Player. If you are you using a browser with JavaScript disabled please enable it now. Otherwise, please update your version of the free Flash Player by downloading here.


ShoutMix chat widget